Global konferens om barns och ungdomars psykiska hälsa

Den 11 oktober 2024 kommer en global konferens om barns och ungdomars psykiska hälsa att hållas vid Göteborgs universitet.

Om konferensen

11 oktober 2024

Malmstenssalen på Handelshögskolan, Vasagatan 1, Göteborg

Om
Göteborgs universitet har fått möjligheten att etablera Drottning Silvias professur i global barn- och ungdomshälsa, med inriktning mot psykisk hälsa. Denna konferens markerar starten på universitetets långsiktiga åtagande att utöka och fördjupa tvärvetenskapliga initiativ i Göteborgsområdet med fokus på global barn- och ungdomshälsa.

Konferensens fokusområden är vilka initiativ som akademin och samhället gemensamt kan genomföra för att utveckla och implementera program för att förbättra barns och ungdomars psykiska hälsa, och därmed bidra till en hållbar utveckling i linje med Agenda 2030.

Vi välkomnar alla berörda forskare, praktiker, organisationer och andra aktörer i Göteborgsområdet för att bygga en långsiktig, innovativ, stark och unik miljö som inkluderar forskning, utbildning och samarbete kring global barn- och ungdomshälsa.

Konferensen kommer att hållas på engelska.