grafisk bild med text

FilmED – Laboratory for Film Education: From Discourse to Practice

Detta projekt är ett Erasmus+ samarbete mellan Netherlands Film Academy i Amsterdam, HDK-Valand, Göteborgs universitet och Łódź Film School, Polen.

Filmutbildning kräver reviderade undervisnings- och inlärningsmetoder i en värld som domineras av bilder med kamerans allestädesnärvaro för att kommunicera information och överföra kunskap. Genom att experimentera med undervisningsmetoder som bygger på begrepp inom visuellt språk ger detta treåriga laboratorium lärare tid och resurser för att utvidga pedagogiska metoder till att omfatta förkroppsligat och erfarenhetsbaserat lärande.

FilmED - Laboratorium för filmpedagogik: From Discourse to Practice syftar till att skapa mer inkluderande inlärningsmiljöer genom innovativa läroplaner och genom kritiskt engagerad och ansvarsfull utveckling och utbildning inom audio-media.

”Finansierat av Europeiska unionen. De åsikter och synpunkter som framförs är dock endast författarens/författarnas egna och återspeglar inte nödvändigtvis Europeiska unionens eller [den beviljande myndighetens namn] åsikter. Varken Europeiska unionen eller den beviljande myndigheten kan hållas ansvariga för dem.”