Ola Bergström har fått expertuppdrag av regeringen

Regeringen har tillsatt en utredning för att undersöka hur arbetsrätten kan moderniseras och Ola Bergström, professor vid Handelshögskolan, är en av de utvalda experterna som kommer att bistå utredningen.

- Det är ett ärofyllt uppdrag och jag ser fram emot att få bidra med erfarenheter från vår forskning om omställning i Sverige och andra europeiska länder, säger Ola Bergström, professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Syftet med utredningen är undersöka hur arbetsrätten kan moderniseras och anpassas efter dagens arbetsmarknad samtidigt som en grundläggande balans mellan arbetsmarknadens parter upprätthålls. Utredningen leds av justitierådet Gudmund Toijer som biträds av en expertgrupp av ekonomer.