Bild 3 för lärare åk 7-9

Anmälningskod
GU-15016

Kort om kursen

Kursen behandlar bilddidaktik, styrdokument, bedömning och värdering samt dokumentation av bildämnet i skolan. Genom seminarier och olika autentiska inslag behandlas lektionsplanering och terminsplanering.

Om utbildningen

Kursen bygger på ett gemensamt lärande där diskussioner och flera arbeten samt delexamination 1 utförs i grupp. I kursen finns också ett mindre gestaltande arbete som riktas mot att utforska lärarrollen.

Bild 3 för lärare åk 7-9 går på helfart första halvan av terminen. Om du även vill läsa fortsättningskursen Bild 4 för lärare åk 7-9 som går andra halvan av terminen söker du dem samtidigt senast 17 april 2023.

Behörigheter och urval

Godkända kurser

- Bild 1 för lärare åk 7-9, 15 hp (L9BD11)
- Bild 2 för lärare åk 7-9, 15 hp (L9BD21).

Behörig till kursen är även sökande med konstnärlig utbildning om minst 60 hp inom bild- och formområdet eller lärarexamen med minst 30 hp i bild.

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.