Litteraturlista

Hösttermin 2024 (2024-09-02)
Beslutsdatum
2024-05-16

Emblad, Patrik, Skatt och samhälle. Norstedts juridik (senaste upplagan).

Giertz, Magdalena; Åsa Hellstadius, m.fl., Svensk juridik. Studentlitteratur (senaste upplagan).

Hiort af Ornäs Leijon, Lena och Eleonor Kristoffersson, Skattesystemet. Lärobok. Iustus förlag (senaste upplagan).

En lagtextsamling i civilrätt:

• Munck, Johan, Sveriges Rikes Lag. Norstedts juridik (senaste upplagan) eller
  • Persson, Mats, Författningssamling för Svensk juridik. Norstedts juridik (senaste upplagan) eller
  • Warberg, Anna, Libers lagtextsamling för juridiska grundkurser. Liber (senaste upplagan).

En lagtextsamling i skatterätt:

• Rabe, Gunnar, Skattelagstiftning 24:1. Norstedts juridik, eller
  • Rabe, Gunnar, Skattelagstiftning 24:2. Norstedts juridik.

Observera att boken Svensk juridik är densamma som användes på EKR101 Introduktion till Handelsrätt.

Övrigt kursmaterial såsom underlag till läraktiviteter samt artiklar som kan ingå i examinationen publiceras på kursens hemsida på Göteborgs universitets lärplattform.