Student Taha Khatab, master´s programme of social work and human rights.
Taha Khatab läser mastersprogrammet i socialt arbete och mänskliga rättigheter.
Foto: Medieteknik

Tahas drömmer om rättvisa för utsatta grupper – läser master i socialt arbete

Studenten Taha Khatab studerar masterprogrammet i socialt arbete och mänskliga rättigheter. Han tycker att mångfalden bland studenterna är det bästa med utbildningen. "Jag uppskattar verkligen engagemanget i studentdiskussionerna", säger Taha.

Hej Taha! Du är student på masterprogrammet i socialt arbete och mänskliga rättigheter. Vad tycker du bäst om med programmet?

Jag uppskattar verkligen engagemanget i utbildningen, till exempel i diskussionerna med och mellan oss studenter.

På vilket sätt tycker du att det är bra?

Det känns som att vi ibland har vårt eget FN eftersom vi kommer från olika välfärdssystem och har olika syn på saker och ting. Det tycker jag är väldigt intressant.

Vad vill du göra efter studierna?

Jag föddes som palestinsk flykting och jag kommer aldrig att kunna återvända till mitt eget land. Min största dröm är att stå upp för utsatta grupper och för en rättvis och bättre värld som kan gynna alla världsmedborgare.

Studenten Taha står på en bro i Göteborg med högerhanden på huvudet där han har en hatt.
Studenten Taha läser mastersprogram för att jobba mot en rättvisare värld.
Foto: Medieteknik

Läs en master i socialt arbete och mänskliga rättigheter

Vill du göra en meningsfull skillnad i samhället och bidra till att försvara mänskliga rättigheter? Då är Mastersprogrammet i socialt arbete och mänskliga rättigheter för dig. Utbildningen kombinerar teori och praktik. Förutom undervisning av hög kvalitet erbjuder Göteborg en fantastisk studentupplevelse med en levande kultur och många möjligheter till nätverk, praktik och volontärarbete.

Studier i socialt arbete

Att läsa vidare på avancerad nivå är ett sätt att ta dina kunskaper till nästa nivå. Fördjupade kompetenser kan vara attraktiva både för en framtida arbetsgivare och för en eventuell karriär som forskare. På Institutionen för socialt arbete vid Göteborgs universitet kan du både läsa fristående kurser och vårat internationella mastersprogram.