- Hem
- Om universitetet
- Hitta person
- Annika Åkerblom
Annika Åkerblom
Universitetslektor
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande-
Nordic early childhood education policies and virulent nationalist
trends
Zsuzsanna Millei, Anne Harju, Signe Hvid Thingstrup, Annika Åkerblom
Educational Philosophy and Theory - 2024 -
Preschool Class Children and Grade One Pupils' Questions about Molecules from a Digital Interactive Session at a Culture Center in
Sweden
Maria Papantonis Stajcic, Clara Vidal Carulla, Annika Åkerblom
EDUCATION SCIENCES - 2024 -
Opening Up New Spaces for Action: Challenges of Participatory Action Research for Preschool Practice Transformation in an Introductory Unit for Immigrant Children. In: Wallerstedt, C., Brooks, E., Eriksen Ødegaard, E., Pramling, N. (eds) Methodology for Research with Early Childhood Education and Care
Professionals.
Annika Åkerblom
International Perspectives on Early Childhood Education and Development, vol 38. Springer, Cham. - 2023 -
Children Taking Their Place in the Institutional Practice Through Their Photographic
Voice
Lena O Magnusson, Annika Åkerblom
Local Childhoods in Global Times - 2022 -
The becoming of a Swedish preschool child? Migrant children and everyday
nationalism
Annika Åkerblom, Anne Harju
Children's Geographies - 2021 -
Preschoolers’ use and exploration of concepts related to scientific phenomena in
preschool
Annika Åkerblom, Kristina Thorshag
Journal of Childhood, Education & Society - 2021 -
Opening up new spaces for languaging practice in early childhood education for migrant
children
Anne Harju, Annika Åkerblom
International Journal of Early Years Education - 2020 -
Metodologi – för studier i, om och med
förskolan.
-
Praktiknära forskning: Forskning i samverkan med pedagogisk
verksamhet.
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Översiktsstudier: Studier av
studier.
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Metod och metodologiska utgångspunkter för att designa en
studie.
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Teoretiska utgångspunkter för att designa en
studie.
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Inledning
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Children’s understanding of representations of basic chemistry after participating in an early childhood drama pedagogical
activity
Annika Åkerblom, Niklas Pramling
Journal of Early Childhood Education Research - 2020 -
Preschool children’s conceptions of water, molecule, and chemistry before and after participating in a playfully dramatized early childhood education
activity
Annika Åkerblom, Daniela Součková, Niklas Pramling
Cultural Studies of Science Education - 2019 -
Dramatisering i spänningsfältet mellan som om och som är och sexåringars meningsskapande av kemiska begrepp och
processer.
Annika Åkerblom, Niklas Pramling
Educare - Vetenskapliga Skrifter - 2019