- Hem
- Om universitetet
- Hitta person
- Anette Hellman
Anette Hellman
Universitetslektor
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande-
Epilogue: Some concluding
thoughts
Anette Hellman, Susanne Garvis
Local childhoods in global times, Eds. Anette Hellman & Susanne Garvis - 2022 -
Introduction
Anette Hellman, Susanne Garvis
Local childhoods in Global times, Eds. Anette Hellman & Susanne Garvis - 2022 -
Civilising the Ex-Colonisers? Counter-Hegemonic Discourses at Workplaces in
Maputo
Lisa Åkesson, Anette Hellman, Inês Raimundo, Cesaltina Matsinhe
Journal of Southern African Studies - 2022 -
Ideal Caring Bodies : On the Intersections between Religion and Gender in
ECEC
Anette Hellman
The Routledge International Handbook of the Place of Religion in Early Childhood Education and Care - 2022 -
Infantographies
Marek Tesar, Margareta Guerro, Eeva Anttila, Jan Newberry, Anette Hellman, John Wall, Charla Rochella Santiago-Saamong, Linnea Bodén, Hui Yu, Atsushi Nanakida, Claudia Diaz-Diaz, Yuwei Xu, Susanna Trnka, Veronica Pacini-Ketchabaw, Fikile Nxumalo, Zsuzsa Millei, Karen Malone, Sonja Arndt
Educational Philosophy and Theory - 2021 -
Inledning - förskolan som produkt och producent av
normer
Eva Reimers, Jenny Bengtsson, Anette Hellman
Normer i förskolan - 2021 -
Doing research in Indonesia and Sweden on the ambivalence of care and masculinity in ECEC; challenging dominant norms through ethnographic
methodology
Anette Hellman
Ethnography and Education - 2021 -
Normer i
förskolan
-
Jäställdhetsintegrering vid
IPKL
-
Metodologi – för studier i, om och med
förskolan.
-
Barns deltagande i förskole- och daghemskontext under inledningen av coronavirusets utbrott i Finland och
Sverige.
M Heikkilä, A Furu, Anette Hellman, A Lillvist, A Rantala
Barn - 2020 -
Praktiknära forskning: Forskning i samverkan med pedagogisk
verksamhet.
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Översiktsstudier: Studier av
studier.
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Metod och metodologiska utgångspunkter för att designa en
studie.
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Teoretiska utgångspunkter för att designa en
studie.
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Inledning
Annika Åkerblom, Anette Hellman, Niklas Pramling
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. A. Åkerblom, A. Hellman & N. Pramling (Red.) - 2020 -
Big enough. Norms on growing up, gender and body size in
preschool
Anette Hellman
Shaking the habitual. Normcritical approaches to gender in early childhood - 2020 -
Etnografi och deltagande
observation
Jörgen Hellman, Anette Hellman
Metodologi – för studier i, om och med förskolan. Red: Åkerblom, A., Hellman, A., Pramling, N. - 2020 -
Familiar play: age-coded heteronormativity in Swedish early childhood
education
Lena Sotevik, Nils Hammarén, Anette Hellman
European Early Childhood Education Research Journal - 2019 -
Negotiating ‘Real Families’ in Swedish
Preschools
Anette Hellman
Nordic Families, Children and Early Childhood Education - 2019 -
Of routine consideration: 'civilising' children's bodies via food events in Swedish and English early childhood
settings
D. Albon, Anette Hellman
Ethnography and Education - 2019 -
Research methodologies for a culturally diverse educational
context
Thor-André Skrefsrud, Karen Rut Gísladóttir, Hafdís Guðjónsdóttir, Anette Hellman, Heidi Layne, Johannes Lunneblad, Katarzyna Woznicka
Learning Spaces for Inclusion and Social Justice: Success Stories from Four Nordic Countries. Hanna Ragnarsdóttir, Lars Anders Kulbrandstad (red.) - 2018 -
Enhancing the professional development of teachers in three nordic countries; Drawing lessons from research findings in spinoff
activities.
Thor-Andre Skrefsrud, Anette Hellman, Johannes Lunneblad, Hanna RAGNARSDÓTTIR
Learning Spaces for Inclusion and Social Justice: Success Stories from Four Nordic Countries - 2018 -
Fostran av barn till civiliserade samhällsmedborgare genom mat och ätande i förskolan. Några exempel ifrån Indonesien, Japan och
Sverige.
Anette Hellman
Samhälle, genus och pedagogik - utbildningsvetenskapliga perspektiv. Redaktörer Kerstin von Brömssen, Signhild Risenfors och Lena Sjöberg - 2018 -
Förhandling av ålder och genus på
förskolan
Anette Hellman
Barn och ungdomsvetenskap grundläggande perspektiv. Redigerad av Thomas Johansson och Emma Sorbring - 2018 -
Playing with family:�Age-coded Heteronormativity in Early Childhood
Education
Lena Sotevik, Nils Hammarén, Anette Hellman
RECE Conference (Reconceptualizing Early Childhood Education), Copenhagen, 14 –18 October. - 2018 -
A strong commitment: conforming a school identity at one compulsory faith school in a disadvantaged
area
Johannes Lunneblad, Ylva Odenbring, Anette Hellman
Ethnography and Education - 2017 -
Dockor, bebisar och rosa rosetter - när barn och unga gör ålder som
motmakt.
Anette Hellman, Cecilia Björck
Introduktion till kritiska åldersstudier - 2017 -
Editorial: Nordic perspectives on diversity and social justice in early childhood
education.
Anette Hellman, Kirsten Lauritsen
Nordic perspectives on diversity and social justice in early childhood education - 2017 -
Nordic perspectives on diversity and social justice in early childhood
education.
Anette Hellman, Kirsten Lauritsen
2017 -
I småstadens marginal. Berättelser om en skolas integrationsarbete i en socialt utsatt
stadsdel
Ylva Odenbring, Johannes Lunneblad, Anette Hellman
Paideia - 2017 -
Children’s notions about inclusion, exclusion and
diversity
Anette Hellman, Johannes Lunneblad, Ylva Odenbring
Diversity and Social Justice in Early Childhood Education: Nordic Perspectives - 2017 -
Becoming a ‘real boy’: constructions of boyness in early childhood
education
Anette Hellman, Ylva Odenbring
Marginalized Masculinities: Contexts, Continuities and Change - 2017 -
Male preschool teacher students negotiating masculinities: a qualitative study with men who are studying to become preschool
teachers
M. Heikkilä, Anette Hellman
Early Child Development and Care - 2017 -
Swedish preschool teachers' ideas of the ideal preschool
group
Ingrid Pramling Samuelsson, Pia Williams, Sonja Sheridan, Anette Hellman
Journal of Early Childhood Research - 2016 -
Teaching reflective care in Japanese early childhood
settings
Anette Hellman
Early Child Development and Care - 2016 -
Gästredaktörerna har ordet! Barndom, ungdom, kultur och
lärande
Nils Hammarén, Anette Hellman
Educare - 2016 -
Barndom, ungdom, kultur och
lärande
Nils Hammarén, Anette Hellman
EDUCARE - 2016 -
Japansk populärkultur bland unga i svensk kontext: Lolitastilen som förhandling om ålder och
genus
Cecilia Björck, Anette Hellman
Educare - 2016 -
Big and muscular boys: Teaching of normality in pre-school through food and
eating
Anette Hellman
I S. Brownhill, I. Wernersson & J. Warin (Red.), Men, masculinity and teaching in Early Childhood Education - 2016 -
Being professional: Norms relating to male pre-school teachers in Japanese kindergartens and
nurseries
Anette Hellman, Chie Nakasawa, Kuramochi Kiyomi
Men, masculinity and teaching in Early Childhood Education - 2016 -
Big and muscular boys: Teaching of normality in pre-school through food and
eating
Anette Hellman
Men, Masculinities and Teaching in Early Childhood Education: International perspectives on gender and care - 2015 -
A strong commitment: strategies on forming collaborative school cultures for learning and inclusion at one compulsory faith-school in
Sweden
Johannes Lunneblad, Ylva Odenbring, Anette Hellman, Marina Hanawa
Oxford Ethnography and Education Conference, Oxford, 21-24 september, 2015 - 2015 -
Narratives for inclusion. Exploring identity work at a multicultural
school
Johannes Lunneblad, Anette Hellman, Ylva Odenbring
NERAs kongress Göteborg 4-6 mars - 2015 -
Making growing up into an individual choice: Meanings of the concept kawaii among Swedish
youth
Anette Hellman, Cecilia Björck
Nera2015 - Programme and Abstract book - 2015 -
Bildning i
förskollärarutbildning
Anette Hellman, Eva Mark
I Mark, Eva (red.), Bildningens praktiker: Om de bildande momenten i en akademisk utbildningsprocess - 2014 -
Editorial: Negotiations of gender in early childhood
settings
Anette Hellman
International Journal of Early Childhood - 2014 -
"Titta så stor jag är!" Inneslutning, uteslutning och
begreppsbildning
Camilla Björklund, Anette Hellman, Anne Kultti
Man ser inte gruppen för alla barn - individer, grupper och kommunikativa möten i förskolan - 2014 -
‘Don’t be Such a Baby!’ Competence and Age as Intersectional Co-markers on Children’s
Gender
Anette Hellman, Mia Heikkilä, Jeanette Sundhall
International Journal of Early Childhood - 2014 -
Vardagsliv på förskolan ur ett normkritiskt
perspektiv
Anette Hellman
2013 -
Nya uppväxtvillkor: Samhälle och individ i
förändring
Thomas Johansson, Simon Lindgren, Anette Hellman
2013 -
Democracy among girls and boys in pre-shool, inclusion and common
projects
Anette Hellman, Eva Johansson
Spaces for Solidarity and Individualism in Educational Contexts. Johansson, Eva & Berthelsen, Donna(ed.) - 2012 -
Kan Batman vara rosa? Förhandling av könsskillnad genom flickiga och pojkiga
kroppar.
Anette Hellman
Huvud, axlar, knä och tå – om barn, kultur och kropp. Centrum för barnkulturforskning vid Stockholms universitet - 2012 -
Boys struggling socially and geographically for equity and participation in the Swedish
preschool.
Eva Ärlemalm-Hagsér, Anette Hellman
Und Kinder - 2012 -
Stereotipi e uguaglianza di genere nel contesto prescolastico
svedese.
Eva Ärlemalm-Hagsér, Anette Hellman
Bambini in Europa - 2012 -
Deconstructing the normal
boy
Marie Nordberg, Tomas Saar, Anette Hellman
2010 -
Kan Batman vara rosa? Förhandlingar om pojkighet och normalitet på en
förskola
Anette Hellman
2010 -
Erkeklik nedir okul öncesinde, erkeklik ile ilgili arastirmalarda egitimde erkeklig yapisal olarak
cözumlemek.
Anette Hellman
Critical Pedagogy, Journal of Political Education. - 2009 -
Kan Batman vara rosa? Färg, rörelser och röst som markörer då förskolebarn ”gör”
kön
Anette Hellman
Maskulinitet på schemat – pojkar, flickor och könsskapande i förskola och skola - 2008 -
Sluta gnäll som en bebis och va´en stor kille nu! Ålder kön och
normalitetsskapanden.
Anette Hellman
Maskulinitet på schemat – pojkar, flickor och könsskapande i förskola och skola - 2008 -
Take another Bite so you´ll become a Big and Strong Boy! Normality and Hegemonic Masculinityproduction in Mealsituations at Swedish
Preschools
Anette Hellman
Paper presented at The European Conference on Educational Research in Gothenburg, Sweden. 8 - 9 September 2008. - 2008 -
Förskolebarns konstruktion av
maskulinitet
Anette Hellman
Nordberg, M. (red). Manlighet i fokus - en bok om manliga pedagoger, pojkar, och maskulinitetsskapande i förskola och skola - 2005 -
Att bli pojke i
förskolan
Anette Hellman
Socialt Perspektiv (Perspektiv på manlighet – Hur manlighet skapas i sociala sammanhang) - 2004