- Hem
- Om universitetet
- Hitta person
- Åsa Fyrberg
Åsa Fyrberg
Universitetslektor, adjungerad
Sektionen för hälsa och rehabiliteringOm Åsa Fyrberg
Bakgrund
Fil. Dr, specialistlogoped Disputerade 2017 med avhandlingen ”Acquired brain injury in children and adolescents: Investigating assessments of communicative participation in daily life situations” (http://hdl.handle.net/2077/51471).
Undervisning
Jag handleder studenter på logopedprogrammet.
Forskningsintresse
Jag är intresserad av neurologiska funktionshinder och hur de påverkar förmågan till samspel hos barn och ungdomar, i synnerhet hur kommunikationen påverkas efter förvärvade hjärnskador (Acquired Brain Injury) ur ett delaktighetsperspektiv.
-
Preoperative word-finding difficulties in children with posterior fossa tumours: a European cross-sectional
study.
K Persson, D Boeg Thomsen, Åsa Fyrberg, C Castor, M Aasved Hjort, B Andreozzi, P Grillner, J Kjær Grønbæk, J Jakus, M Juhler, C Mallucci, R Mathiasen, E Molinari, B Pizer, A Sehested, A Troks-Berzinskiene, K van Baarsen, I Tiberg
Child's nervous system : ChNS : official journal of the International Society for Pediatric Neurosurgery - 2024 -
Utredning och rehabilitering av förvärvad hjärnskada hos barn och ungdomar. Presentation av en klinisk
utredningsmodell.
Åsa Fyrberg, L. Falk, Susanne Hansson Torgeby, Camilla Törngren, Hanna Ohlsson, Kate Himmelmann
Nationell konferens "Habilitering 2018", Göteborg, Sverige, september 2018. - 2018 -
Att förstå kommunikationsstörningar efter förvärvad hjärnskada,
en utredningsmodell med stöd i
ICF
Åsa Fyrberg
20e Svenska Biennalen om Förvärvade hjärnskador hos barn och ungdomar, Örebro, Sverige, november 2018 - 2018 -
Language Abilities After Childhood Acquired Brain Injury: Data From 30 Participants with Moderate to Severe
ABI.
Åsa Fyrberg
International Conference on Paediatric Acquired Brain Injury, IPBIS, Belfast, Irland, september 2018 - 2018 -
Communication in children and adolescents after acquired brain injury: An exploratory
study
Åsa Fyrberg, Göran Horneman, Jakob Åsberg Johnels, Gunilla Thunberg, Elisabeth Ahlsén
Journal of Rehabilitation Medicine - 2017 -
Hur påverkas den kommunikativa förmågan av en förvärvad
hjärnskada?
Åsa Fyrberg
Neurologi i Sverige - 2017 -
Everyday communication in adolescents after acquired brain injuries – a comparative study of self-ratings
and parent evaluations using the
CETI.
Åsa Fyrberg, Karin Strid, Elisabeth Ahlsén, Gunilla Thunberg
Journal of Interactional Research in Communication Disorders/Equinox - 2017 -
Acquired brain injury in adolescents and the challenge to
communicate.
Åsa Fyrberg
Nordic Network on Disability Research, NNDR, Örebro, Sverige, maj 2017 - 2017 -
Viktigt jobba med delaktighet vid förvärvad
hjärnskada.
Åsa Fyrberg
Forskning om funktionshinder pågår, nr 2, Uppsala universitet, Uppsala, Sverige maj 2017 - 2017 -
Acquired brain injury in children and adolescents: Investigating assessment of communicative participation in daily life
situations
Åsa Fyrberg
2017 -
Longitudinal Change in Communication Functions after Acquired Brain Injuries in Children and Adolescents: Evidence from Parent
Reports
Åsa Fyrberg, Karin Strid, Elisabeth Ahlsén
International conference on acquired brain injury, IBIA, Haag, Nederländerna, mars 2016 - 2016 -
Cognitive-communication disorders after acquired brain injury in school-aged children and adolescents: Relating assessments of everyday functioning to clinical
trials
Åsa Fyrberg, Göran Horneman, Elisabeth Ahlsén
1st International conference on paediatric acquired brain injury, IPBIS, Liverpool, England, 16-18 september 2015 - 2015 -
Strategies of multimodality in communication following traumatic brain injury in
adolescence
Åsa Fyrberg, Göran Horneman, Elisabeth Ahlsén
Proceedings of The Ninth World Congress on Brain Injury, San Francisco, USA - 2014 -
The effect of cognitive sequelae on communication skills in adolescents with Acquired Brain Injury (ABI)– consequences for everyday
functioning
Åsa Fyrberg, Göran Horneman
Proceedings of The Ninth World Congress on Brain Injury, San Francisco, USA - 2014 -
Communication after traumatic brain injury in adolescence: A single subject comparative study of two methods for
analysis
Åsa Fyrberg
Journal of Interactional Research in Communication Disorders - 2013 -
Strategies of multimodality in communication following traumatic brain injury in
adolescence
Åsa Fyrberg, Elisabeth Ahlsén
Proceedings of the 3rd Nordic Symposium on Multimodal Communication. Editors: Patrizia Paggio, Elisabeth Ahlsén, Jens Allwood, Kristiina Jokinen, Costanza Navarretta. NEALT Proceedings Series - 2011 -
Severe acquired brain injury: Rehabilitation of communicative skills in children and
adolescents
Åsa Fyrberg, Magda Marchioni, Ingrid Emanuelson
International Journal of Rehabilitation Research - 2007