Navigate to video: Meet Patience - student in social work from Zimbabwe
Video (2:44)
Meet Patience - student in social work from Zimbabwe

Patience dröm om egen stiftelse fick henne att läsa master

Möt Patience, student från Zimbabwe, som läser mastersprogrammet i socialt arbete och mänskliga rättigheter. Lär dig vad hon bryr sig om i världen och varför hon började plugga i Göteborg.

Hej Patience! Varför läser du master i socialt arbete?

Jag vill studera socialt arbete eftersom jag alltid har tyckt om att hjälpa människor. Jag tror att det är ett av de yrken som syftar till att hjälpa människor och ge dem en bättre chans i livet.

Vad är ditt mål med studierna?

Min dröm är att starta en egen stiftelse för att hjälpa föräldralösa och utsatta barn.

Studenten Patience, läser master i socialt arbete, visar upp två fingrar i ett v-tecken.
Mastersstudenten Patience från Zimbabwe.
Foto: Medieteknik

Läs en master i socialt arbete och mänskliga rättigheter

Vill du göra en meningsfull skillnad i samhället och bidra till att försvara mänskliga rättigheter? Då är Mastersprogrammet i socialt arbete och mänskliga rättigheter för dig. Utbildningen kombinerar teori och praktik. Förutom undervisning av hög kvalitet erbjuder Göteborg en fantastisk studentupplevelse med en levande kultur och många möjligheter till nätverk, praktik och volontärarbete.

Studera socialt arbete

Att läsa vidare på avancerad nivå är ett sätt att ta dina kunskaper till nästa nivå. Fördjupade kompetenser kan vara attraktiva både för en framtida arbetsgivare och för en eventuell karriär som forskare. På Institutionen för socialt arbete vid Göteborgs universitet kan du både läsa fristående kurser och vårat internationella mastersprogram.