- Home
- About
- Find staff
- Eva Ossiansson
Eva Ossiansson
Senior Lecturer
Department of Business Administration-
Livspussel med utmaningar. Tolv svenska barnfamiljers berättelser om mat och
hälsa.
Barbro Johansson, Eva Ossiansson
2014 -
Proper Food and a Tight Budget: German and Swedish Parents Reflecting on Children, Food and
Health
Barbro Johansson, Eva Ossiansson, Jessica Dreas, Staffan Mårild
Food, Culture and Society - 2013 -
Förtroendekrisen måste hanteras
nu!
Eva Ossiansson, Henrik Hansson
Göteborgs-Posten - 2013 -
Exploring children's
foodscapes
Helene Brembeck, Barbro Johansson, Kerstin Bergström, Pontus Engelbrektsson, Sandra Hillén, Lena Jonsson, MariAnne Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan
Children's Geographies - 2013 -
Att involvera barn i forskning och
utveckling
Barbro (red) Johansson, Marianne (red) Karlsson, Sandra Hillén, Helene Brembeck, Kerstin Bergström, Lena Jonsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan
2013 -
Managing the everyday health puzzle in Swedish families with
children
Barbro Johansson, Eva Ossiansson
Food and Foodways - 2012 -
Hälsopusslet - en utmaning för
familjen
Barbro Johansson, Eva Ossiansson
Forskning för en friskare generation. Levnadsförhållanden, vanor och hälsosam mat. - 2012 -
SJ spårar ur i ny
reklamkampanj
Johan Engström, Henrik Hansson, Eva Ossiansson
Göteborgs-Posten - 2011 -
Exploring Children’s
foodscapes
Helene Brembeck, Barbro Johansson, Kerstin Bergström, Pontus Engelbrektsson, Sandra Hillén, Lena Jonsson, MariAnne Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan
Proceedings from the 4th International Conference on Multidisciplinary Perspectives on Child and Teen Consumption. June 21-23 2010, Campus Norrköping, Sweden - 2010 -
Ju mer vi är tillsammans - fyrtiotalisterna och
maten
Helene Brembeck, MariAnne Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan, Lena Jonsson, Kerstin Bergström
2010 -
En svensk tiger - eller säger sin
mening?
Eva Ossiansson
MIG-Aktuellt - 2010 -
Fega ledare bygger inga
varumärken
Eva Ossiansson
MIG-Aktuellt - 2010 -
Är du ett
varumärkesfan?
Eva Ossiansson
MIG-Aktuellt - 2010 -
Om partierna vore varumärken skulle de samla damm i
butikshyllan
Eva Ossiansson
MIG-Aktuellt - 2010 -
Grå bild av Västsverige för potentiella
turister
Johan Engström, Henrik Hansson, Eva Ossiansson
Göteborgs-Posten - 2010 -
Partierna lika trista som
stapelkonserver
Eva Ossiansson
Aftonbladet - 2010 -
Bilindustrin är fel ute - premium är
passé
Eva Ossiansson
Göteborgs-Posten - 2010 -
Barn som medforskare av matlandskap. Del 1:
Medforskning
Helene Brembeck, Barbro Johansson, Kerstin Bergström, Lena Jonsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan, Sandra Hillén
2010 -
Children as Co-Researchers – Problems and
Possibilities
Barbro Johansson, Helene Brembeck, Kerstin Bergström, Sandra Hillén, Lena Jonsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan
The 4th International Conference on Multidisciplinary Perspectives on Child and Teen Consumption : interdisciplinary, theory and practice : June 21-23 2010 Campus Norrköping, Sweden : abstracts - 2010 -
Emancipatory consumer research - Working with children as
co-researchers
Helene Brembeck, Barbro Johansson, Kerstin Bergström, Sandra Hillén, Lena Jonsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan
The Roots and Fruits of the Nordic Consumer Research (eds) Pirjo Laaksonen & Henna Jyrinki - 2010 -
Managing the everyday health
puzzle
Barbro Johansson, Eva Ossiansson
International Conference in Childhood Studies. The 3rd Finnish Childhood Studies Conference. June 9-12 2010. - 2010 -
Children as co-researchers of
foodscapes.
Barbro Johansson, Eva Ossiansson
International Conference in Childhood Studies. The 3rd Finnish Childhood Studies Conference. - 2010 -
Facebook "Friendship" as Educational
Practice
Eva Ossiansson
Cutting-Edge Social Media Approaches to Business Education - 2010 -
Sociala medier - myter och
möjligheter
Lennart Hast, Eva Ossiansson
MedieSverige 2010 - 2010 -
Hallå marknadsförare - vet ni egentligen vad marknadsföring
är?
Eva Ossiansson
MIG-Aktuellt - 2009 -
Storebror äger inte
längre
Eva Ossiansson
MIG-Aktuellt - 2009 -
Mitt i livet så händer
det
Eva Ossiansson
MIG-Aktuellt - 2009 -
Varumärkesutveckling i
kristider
Eva Ossiansson
MIG-Aktuellt - 2009 -
Sanningens ögonblick
2.0
Eva Ossiansson
MIG-Aktuellt - 2009 -
Volvo vs. Geely – A Study of Brand Marriage
Issues
Eva Ossiansson, Tobias Hausenkamph, Daniel Sjöstrand
2009 -
Vad gör du om bloggarna tycker att ditt företag
suger?
Eva Ossiansson, Lennart Hast
RetorikMagasinet - 2009 -
Konsumtionsmakt
2.0
-
Om konsten att utveckla attraktiva stadskärnor - Stadskärnehandbok för
morgondagen
-
Stärkt konkurrenskraft på en digital
marknad
Eva Ossiansson, Lennart Hast
MTC:s årskonferens med temat det “Marknadsorienterade näringslivet myter och realiteter”, IVA, Stockholm, 4 december - 2008 -
När varumärket är en
känsla
Eva Ossiansson
Brand Manager - 2008 -
Reklamblad fyller flera
funktioner
Eva Ossiansson
Invandrare & Minoriteter - 2008 -
Ryan Air - kåta grabbars
flygbolag
Eva Ossiansson, N Källström
Dagens Media.se - 2008 -
Sociala medier ökar betydelsen av känslomässiga
värden
Lennart Hast, Eva Ossiansson
Marknadsorientering - myter och möjligheter - 2008 -
“Den flerdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteenden hos 55+
konsumenten”,
Helene Brembeck, MariAnne Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan, Lena Jonsson, Kerstin Bergström, Pontus Engelbrektsson
Formas konferens, 15 mars - 2007 -
Fika, fiske och
föreningsliv
Helene Brembeck, MariAnne Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan, Lena Jonsson, Kerstin Bergström, Pontus Engelbrektsson
2007 -
Enjoyment and concern. The importance of food and eating for aging
consumers.
Helene Brembeck, MariAnne Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan, Lena Jonsson, Kerstin Bergström, Pontus Engelbrektsson
Proceedings from the Nordic Consumers Policy Research Conference 2007, Helsinki, Oct. 3-5, 2007 - 2007 -
Marknadsföringsforskning om konsumenter och
konsumtion
Karin M. Ekström, Ulrika Holmberg, Eva Ossiansson
2007 -
Maten och det nya landet, Rapport 2 från projektet ‘Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteende hos konsumenter
55+’
Helene Brembeck, MariAnne Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan, Lena Jonsson, Kerstin Bergström, Pontus Engelbrektsson
2006 -
EMV - Varumärken som alla andra- En studie av handelns egna varumärken, märkning och hållbar
konsumtion
Eva Ossiansson, Christian Fuentes
2006 -
Maten och det nya landet - En forskningsrapport från Centrum för Konsumtionsvetenskap, Vårdalinstitutet, Institutet för Vård- och
omsorgsvetenskap
Helene Brembeck, MariAnne Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan, Lena Jonsson, Kerstin Bergström, Pontus Engelbrektsson
2006 -
När värde blir en
känsla
Eva Ossiansson, Lennart Hast
MTC:s årskonferens med temat det “Marknadsorienterade näringslivet myter och realiteter”, IVA, Stockholm, 7 december - 2006 -
Försök inte lura mig gosse- jag inga konster
tål!
Eva Ossiansson
Värdet av förtroende - 2006 -
Food Consumption and the "Grey"
Consumer
Helene Brembeck, Kerstin Bergström, MariAnne Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan
European Association for Consumer Research Conference - 2005 -
Värderingar och beteende hos konsumenter
55+
Helene Brembeck, Mia Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan, Lena Jonsson, Kerstin Bergström
2005 -
Fyrtiotalist drömmer om framtida
matliv
Helene Brembeck, Mia Karlsson, Eva Ossiansson, Helena Shanahan, Lena Jonsson
Vin, växthus och vänskap - 2005 -
Profil Stenungsund - Har den en
framtid?
Eva Ossiansson
2004 -
Brands tailored for
Retailers
Eva Ossiansson
2004 -
Trends in the food
industry
Eva Ossiansson
Årskonferens i Öresund Food Network. Innovation og teknologiförnyelse, Köpenhavns Universitet, Amager – Et dynamisk dansk-svensk kompetenscenter på levnedsmiddelområdet, november - 2003 -
Brands tailored for
Retailers?
Eva Ossiansson
2003 -
Retail Brands - a strategic resource when competing for
customers?
Eva Ossiansson
The Conference in Structural (r)evolution in Retailing, Gothenburg, maj - 2003 -
Relationsmarknadsföring ur ett postmodernt perspektiv- Det efterfrågestyrda kedjeföretaget och den strategiska
relationsmarknadsföringen
Bertil Hultén, Eva Ossiansson
2003 -
How to Manage C´s in 2B or not 2B? Customers as
Consumers.
Eva Ossiansson
The New C-Generation at the AMS- Academy of Marketing Science- Multicultural Marekting Conference, Valencia, Spain, juni - 2002 -
Stenungsund som varumärke – en framtida
utmaning
Bertil Hultén, Eva Ossiansson
2001 -
Relationsmarknadsföring – En studie av relationsorienterade
företag
Bertil Hultén, Eva Ossiansson
2001 -
Retail Brands - Creating New Brand Buildning Challenges for the
Future
Eva Ossiansson
Conference in Structural (r)evolution, Gothenburg, Oktober - 2001 -
Relationsmarknadsföring – En studie av relationsorienterade
företag
Bertil Hultén, Eva Ossiansson
2000 -
Retailer Brands - A Threat, An Opportunity or A
Reality?
Eva Ossiansson, Hanna Nätt
The Retailing and Brand Management Seminar, LIFS, Lunds University, Lund, april - 1999 -
Intermediate marketing – en studie av svenska
dagligvarukedjor
Bertil Hultén, Eva Ossiansson
1999 -
Relationsmarknadsföring - En studie av relationsorienterade
företag
Bertil Hultén, Eva Ossiansson
1999 -
Strategic Relations in the Grocery Market - A Swedish Case
Study
Eva Ossiansson
Competitive Paper at the European International Business Academy, 23rd Annual Conference, Stuttgart, december - 1997 -
Nätverk i förändring- En studie av svenska dagligvarukedjor och dess
leverantörer
Eva Ossiansson
1997 -
Channel Relationships - A Swedish Case
Study.
Eva Ossiansson
Paper at the Nordic Workshop on Interorganizational Research, Oslo, augusti - 1996 -
The Role of Chains of Convenience Goods in the Network - A Study of the Interaction Process, Relations and Connections between Buyers and Sellers in the Swedish Market for Convenience
Goods.
Eva Ossiansson
Competitive Paper at The 8th World Conference on Research in the Distributive Trades, Milan, augusti - 1995 -
The Role of Chains of Convenience Goods in the Network - A Study of the Interaction Process between Buyers and Sellers in the Swedish Market for Convenience
Goods
Eva Ossiansson
Paper at the Nordic Workshop on Interorganizational Research, Ålborg, augusti - 1994 -
Analysis of the Importance of Coupons to Manufacturers, Retailers and
Consumers
Eva Ossiansson
Working Paper at The 20th European Marketing Academy, EMAC, Dublin, maj - 1991 -
Brand Switching Due to Coupon Use in Food Retailing Among Price and Health Oriented
Consumers.
Eva Ossiansson, Rita Mårtenson, G. Nilsson, Ulrika Holmberg
The 6th World Conference on Research in the Distributive Trades, paper accepterat för presentation i Haag, juli. - 1991 -
Customers' Perceptions of Service in
Retailing.
Ulrika Holmberg, G. Nilsson, Rita Mårtenson, Eva Ossiansson
The 6th World Conference on Research in the Distributive Trades, paper accepterat för presentation i Haag, juli. - 1991