- Home
- About
- Find staff
- Maria Alkhede
Maria Alkhede
Doctoral Student
Department of Education, Communication and LearningLecturer
Department of Education, Communication and Learning-
Förskoleklasselevers användning av
talstrukturer
Camilla Björklund, Jessica Elofsson, Angelika Kullberg, Anna-Lena Ekdahl, Ulla Runesson Kempe, Maria Alkhede
Forskning om undervisning och lärande - 2024 -
Preschool class students’ discernment of number structure in a spatial
pattern.
Camilla Björklund, Jessica Elofsson, Angelika Kullberg, Anna-Lena Ekdahl, Ulla Runesson Kempe, Maria Alkhede
In Häggström, J., Kilhamn, C., Mattsson, L., Palmér, H., Perez, M., Pettersson. K., Röj-Lindberg, A.-S. & Teledahl, A. (Eds.), Mediating mathematics. Proceedings of MADIF14 (pp. 85–96). - 2024 -
Kartläggning av matematikundervisning om tal i
förskoleklass
Camilla Björklund, Jessica Elofsson, Anna-Lena Ekdahl, Angelika Kullberg, Maria Alkhede, Ulla Runesson Kempe
Rapport från projektet SATSA - 2022 -
Preschool Children’s Learning Opportunities Using Natural Numbers in Number Row
Activities
Maria Alkhede, M. Holmqvist
Early Childhood Education Journal - 2021 -
Inkluderande matematikdidaktik i
förskolan
Ann-Charlotte Lindgren, Maria Alkhede
Specialpedagogisk verksamhet - för ALLA barn i förskolan - 2021 -
Aritmetik i förskolan - en studie av taluppfattningens betydelse för
matematikundervisningen
Maria Alkhede
2021 -
Dokumentation för utveckling och lärande av
matematik
Maria Alkhede, Camilla Björklund
I I. Pramling Samuelsson & N. Pramling (Red.), Förskollärares egen forskning. Praktiska exempel. - 2020 -
Teaching finger patterns for arithmetic development to
preschoolers
Camilla Björklund, Maria Alkhede, Angelika Kullberg, Maria Reis, Ference Marton, Anna-Lena Ekdahl, Ulla Runesson
Proceedings of MADIF 11The eleventh research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education, Karlstad, January 23–24, 2018 - 2018 -
Strumpor, symboler och strukturer – algebra i förskolan och i
förskoleklassen
Maria Alkhede, Camilla Björklund
Nämnaren - 2017 -
Sharpening the Focus on Numbers and Counting: Preschool Educators Differentiating Aspects of Mathematical Knowledge for
Teaching
Camilla Björklund, Maria Alkhede
Mathematics Teacher Education and Development - 2017