Göteborgs universitet
dykare med alger
Foto: Johan Wingborg

Lediga jobb

Här hittar du lediga anställningar som relaterar till havet på Göteborgs universitet. För att söka en anställning hos oss måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem.

Forskare inom fjärranalys av drönarbilder på marina habitat

Institutionen för marina vetenskaper söker en forskare för arbete inom forskningsprojektet marin fjärranalys som ingår i forskningsprogrammet ZORRO. Arbetet består av att använda och utveckla statistiska bildanalysmetoder för att klassificera olika typer av grunda marina habitat från drönarbilder.

Sista ansökningsdag: 2024-07-01

Projektassistent Integrerad taxonomi

Institutionen för marina vetenskaper söker en assistent till ett projekt med syfte att bättre kartlägga den biologiska mångfalden i djuphaven. Arbetet består av sortering och dokumentering av en stor evertebratsamling från djuphavet inför deponering på vetenskapligt museum.

Sista ansökningsdag: 2024-07-08

Doktorandplats i marinbiologi - Utveckla biologiska prognoser för "Digital Twin of the Ocean (DTO)"

Institutionen för marina vetenskaper söker en doktorand inom programmet “Data-Driven Life Science (DDLS)”. Målet är att utveckla epidemiprognoser för marina invasiva arter i europeiska kustvatten genom att skapa modeller för artfördelning och migration, baserade på dataströmmar från eko-genomiska och kamerabaserade sensorsystem.

Sista ansökningsdag: 2024-07-30