Ombord på R/V Skagerak
R/V Skagerak kan nyttjas av forskare som är verksamma utanför Göteborgs universitet.
Foto: University of Gothenburg

Externa forskare som vill boka R/V Skagerak

Forskare verksamma vid lärosäten utanför Göteborgs universitet är välkomma att boka R/V Skagerak för expeditioner och vetenskapliga uppdrag. Det gäller både nationella och internationella forskarteam. Här hittar du den information du behöver för att planera färden ombord.

Förbered och planera

För att skapa de bästa förutsättningarna, så är det avgörande att planera i god tid. Innan ni ansöker om att få boka R/V Skagerak så rekommenderar vi er därför att ta fram tydlig information om expeditionen. Det gör det enklare att följa vår checklista vid själva bokningen.

Ombord på R/V Skagerak
Foto: Göteborgs universitet

Då är R/V Skagerak tillgänglig

I det aktuella bokningsschemat kan du se när R/V Skagerak är ledig. Tänk på att vissa bokningar är preliminära, så det kan uppstå luckor. Kontakta gärna vårt team för att få mer information.

Vad betyder de olika färgerna i Teamup?

1. Blå: Bokningar för forskare vid Göteborgs universitet
  2. Grön: Bokningar som gäller kurser
  3. Svart: Datum då R/V Skagerak inte är tillgänglig för bokningar (mobilisering, evenemang och liknande)
  4. Gult Underhåll av R/V Skagerak
  5. Orange: Externa forskare och uppdrag med och för kommersiella företag
  6. Grå: Preliminära bokningar där förhandlingar pågår

Kontakta oss

Vill du ha kontakt med oss? Du är välkommen att kontakta vårt team för att få information och svar på olika frågor.

1. Boka R/V Skagerak

Bokningsprocessen sker enligt följande steg.

2. Planera för färden ombord på R/V Skagerak

När expeditionen är bokad och klar, finns några saker att tänka på inför avresan. Här är de fem steg som ingår i planeringen av en expedition på R/V Skagerak. OBS! Den som bokat expeditionen ansvarar för att genomföra några av dessa punkter, så följ listan noga.

3. Kostnader

För information om vad expeditionen ombord på R/V Skagerak kommer att kosta, var vänlig kontakta vår bokningssamordnare Niklas D Andersson

Tabellen nedan kan även hjälpa dig att få en överblick för de olika faktorer som påverkar kostnaden.

4. Efter expeditionen med R/V Skagerak

Vanliga frågor