Skagerak
Foto: Agnes Faxén

Forskare vid Göteborgs universitet som vill boka R/V Skagerak

Är du forskare och verksam vid Göteborgs universitet så är du välkommen att boka R/V Skagerak för vetenskapliga uppdrag. Dessutom subventionerar Göteborgs universitet din expedition. För en smidig process vill vi uppmana dig att följa vår checklista och ta del av informationen om hur du kan gå tillväga före, under, och efter resan.

Förbered och planera

För att skapa de bästa förutsättningarna, så är det avgörande att planera i god tid. Innan ni ansöker om att få boka R/V Skagerak så rekommenderar vi er därför att ta fram tydlig information om expeditionen. Det gör det enklare att följa vår checklista vid själva bokningen.

Skagerak
Foto: Peter Hellberg

När är R/V Skagerak tillgänglig?

I Teamup hittar du det aktuella schemat för R/V Skagerak.

1. Blå: Bokningar för forskare vid Göteborgs universitet
  2. Grön: Bokningar som gäller kurser
  3. Svart: Datum då R/V Skagerak inte är tillgänglig för bokningar (mobilisering, evenemang och liknande)
  4. Gul: Underhåll av R/V Skagerak
  5. Orange: Externa forskare och uppdrag med och för kommersiella företag
  6. Grå: Preliminära bokningar där förhandlingar pågår

Kontakta vårt team

Du är alltid välkommen att kontakta oss för information och svar på olika frågor.

1. Boka R/V Skagerak

Bokningsprocessen sker enligt följande steg.

2. Planera för expeditionen på R/V Skagerak

När expeditionen är bokad och klar, finns några saker att tänka på inför avresan. Här är de fem steg som ingår i planeringen av en expedition på R/V Skagerak. OBS! Den som bokat expeditionen ansvarar för att genomföra några av dessa punkter, så följ listan noga.

Foto: University of Gothenburg

3. Kostnader

Både forskare och kommersiella företag är välkomna ombord på R/V Skagerak. Kostnaden för att anlita R/V Skagerak skiljer sig dock åt, vilket beror på att Göteborgs universitet subventionerar kostnaden för forskare vid GU.

4. Efter expeditionen med R/V Skagerak

Vanliga frågor