- Hem
- Om universitetet
- Hitta person
- Malin Nilsen
Malin Nilsen
Universitetslektor
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeStudierektor
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeOm Malin Nilsen
Malin Nilsen är anställd som universitetslektor i pedagogik på Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL).
Hon disputerade 2018 med avhandlingen Barns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan där hon undersökte vilka typer av aktiviteter som utvecklas när förskolebarn och deras lärare interagerar med datorplattor och appar, hur de olika teknologierna används och vilka pedagogiska och samhälleliga implikationer användningen får.
Under 2020 genomförde hon en studie om användningen av en digital boktjänst (appen Polyglutt) i Göteborgs stads förskolor. Resultatet från studien publicerades i form av rapporten Digitala läsaktiviteter i förskolan som kan laddas ner här. Hon även lett en forskningsstudie om MIK (medie- och informationkunnighet i förskolan) 2022-2023.
Malin har tillsammans med Susanne Kjällander vid Stockholms universitet varit gästredaktörer för ett temanummer av Utbildning & Lärande om digitalisering i förskolan där hon även står som författare till numrets introduktionsartikel: Digitalisering i förskolan med Susanne Kjällander samt artikeln Digital högläsning för flerspråkande i förskolan tillsammans med Petra Petersen och Kristina Danielsson.
Hon har även författat boken Barns digitala aktiviteter: Samspel mellan barn, lärare och digitala teknologier i förskolan (2020) som är utgiven på Liber.
-
De "hårdare tagen" mot gängen kränker barns
rättigheter
Jeanette Sundhall, Sandra Hillén, Johan Alfredsson, Catarina Bengtsson, Natalie Davet, Sandra Grehn, Tarja Karlsson Häikiö, Malin Nilsen, Olle Sjögren, Lena Sotevik, Karolina Westling, Ylva Ågren
Göteborgs-Posten - 2024 -
Digital litteraturläsning i
förskolan
Malin Nilsen
Rum för läsning: Att arbeta med litteratur i förskolan, Red. Kristina Hermansson & Anna Nordenstam - 2024 -
Microgenetic development of a primary school child’s argumentative participation in a small-group
discussion
Lea Eldstål-Ahrens, Malin Nilsen, Niklas Pramling
Classroom Discourse - 2024 -
Digital childhoods and multilingual identities: Preschool children's interactions with a picture book
app
Malin Nilsen
Children & Society - 2024 -
Leka på flera språk: Att stötta flerspråkigt deltagande i
förskolan
Hiba Abou-Taouk, Malin Nilsen, Cecilia Wallerstedt
Nordisk Barnehageforskning - 2024 -
Digitalisering i
förskolan
Malin Nilsen, Susanne Kjällander
Education & Learning - 2023 -
Digital högläsning för flerspråkande i
förskolan
Malin Nilsen, Petra Petersen, Kristina Danielsson
Education & Learning - 2023 -
Preschool children’s and teacher’s multimodal interactions with a multilingual picture book
app
Malin Nilsen, Petra Petersen, Kristina Danielsson
ICOM 11: Designing futures,The 11TH international conference on multimodality. London, England - 2023 -
Analysing the use of a multilingual digital e-book application in Swedish
preschools
Malin Nilsen
EECERA 31st Conference: Children's curiosity, agency and participation: Challenges for professional action and development. Estoril, Portugal. - 2023 -
Enabling Knowledge Development Relevant for
ECEC
Cecilia Wallerstedt, Malin Nilsen
Methodology for Research with Early Childhood Education and Care Professionals - 2023 -
Enabling knowledge development relevant för
ECEC
Cecilia Wallerstedt, Malin Nilsen
Methodology for Research with Early Childhood Education and Care Professionals - 2023 -
Om plagiering och plagieringsförebyggande arbete i högre utbildning: en
enkätstudie
Malin Nilsen
Högskolepedagogiska texter, Enheten för pedagogik och interaktivt lärande (PIL) - 2022 -
Guns and dolls: preschool children’s (im)material Christmas list
activities
Malin Nilsen, Mona Lundin
Nordic childhoods in the digital age: Insights into contemporary research on communication, learning and education - 2022 -
Premising and arguing: The variety in 9- to 10-year-old children taking on an equity/equality task in the context of group
discussions
Lea Eldstål-Ahrens, Malin Nilsen, Niklas Pramling
Learning, Culture and Social Interaction - 2022 -
Premising and arguing: The variety in 9/10-year-old children taking on an equity/equality issue in the context of group
discussions
Lea Eldstål-Ahrens, Niklas Pramling, Malin Nilsen
DGfE (Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft) Kongress 2022 - 2022 -
Micro-genetic development of argumentation: Analysis of a primary school child's participation in a small-group
discussion
Lea Eldstål-Ahrens, Malin Nilsen, Niklas Pramling
European Conference on Argumentation (ECA) 2022 - 2022 -
Socioculturally-informed Interaction Analysis (SIA): Methodology and theoretical and empirical contributions of an emerging research program in early childhood
education
Cecilia Wallerstedt, Anne Kultti, Pernilla Lagerlöf, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Malin Nilsen, Louise Peterson, Ewa Skantz Åberg, Niklas Pramling
International Research in Early Childhood Education - 2022 -
Evolving and re-mediated activities when preschool children play analogue and digital Memory
games
Malin Nilsen, Mona Lundin, Cecilia Wallerstedt, Niklas Pramling
Early years - 2021 -
Digitala läsaktiviteter i
förskolan
Malin Nilsen
2021 -
Taking on a task: Children handling the premises of group discussions about democratic
concepts
Lea Eldstål-Ahrens, Niklas Pramling, Malin Nilsen
EARLI 2021 Online - 2021 -
Barns digitala aktiviteter: Samspel mellan barn, lärare och digitala teknologier i
förskolan
Malin Nilsen
2020 -
Plattor och appar i förskolan – utmaningar och didaktiska
konsekvenser
Malin Nilsen
I Anna Nordenstam & Suzanne Parmenius-Swärd (red.), Digitalt: Svensklärarföreningens årsskrift 2018 - 2019 -
Barns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i
förskolan
Malin Nilsen
2018 -
Kommersiella intressen ska inte styra i
förskolan
Malin Nilsen
Dagens Samhälle - 2018 -
Datorplattor och de yngsta barnen i förskolan: Stöttande samspel genom pedagogisk struktur och lyhörd
interaktion
Malin Nilsen
Förskolans yngsta barn : Perspektiv på omsorg, lärande och lek - 2017 -
Game on! Analogue and digital memory game activities in
preschool
Malin Nilsen
EECERA 27th Conference: "Early childhood education beyond the crisis: Social justice, solidarity and children's rights". Bologna, Italy. - 2017 -
Berättelser som redskap för att föra och följa
resonemang
Camilla Björklund, Malin Nilsen, Ingrid Pramling Samuelsson
Nordisk Barnehageforskning - 2016 -
Nettbrett i
barnehagen
Malin Nilsen
IKT i barnehagen, tidsfordriv eller pedagogisk verktøy? IKT-konferanse for barnehageansatte. 19 februari 2016, Tromsø, Norge. - 2016 -
Datorplattor som pedagogiska verktyg i förskolan: Från forskning till
praktik
Malin Nilsen
Nasjonal konferanse for barnehageledere: Digitale utfordringer og muligheter. Utdanningsdirektoratet och Senter for IKT i utdanningen, Stavanger 27 oktober 2015 - 2015 -
The tablet computer as a mediational means in a preschool art
activity
Malin Nilsen, Mona Lundin, Cecilia Wallerstedt, Niklas Pramling
Understanding Digital Technologies and Young Children: An international perspective - 2015 -
Tablet mediated art activities in
preschool
Malin Nilsen
25th EECERA Annual Conference: ‘Innovation, experimentation and adventure in early childhood', September 2015, Barcelona, Spain - 2015 -
Barns aktiviteter med datorplattor i
förskolan
Malin Nilsen
Konferens: Forskning, utbildning och lärande i mångfaldens förskola. Malmö Högskola. 2 oktober 2014 - 2014 -
Children’s Activities with Tablet Computers in a Swedish Preschool: Diverging Perspectives and Joint
Activity
Malin Nilsen
ChildLinks: Digital Childhood - 2014 -
Activities with tablet computers in a Swedish preschool
setting
Malin Nilsen
66th OMEP World Assembly and International Conference, July 2014, Cork, Ireland. Children’s Cultural Worlds. - 2014 -
The difficulty of coordinating perspectives in young children’s activities with tablet computers in preschool
education
Malin Nilsen
24th EECERA conference: ‘US, THEM & ME: Universal, Targeted or Individuated Early Childhood Programmes’– Crete, Greece - 2014 -
Barns aktiviteter med datorplattor i
förskolan
Malin Nilsen
2014 -
Surfplattor i
förskolan
Malin Nilsen
Konferens: "Vad säger forskningen?", 10 april 2013, Malmö Högskola - 2013 -
Tablet computers in Swedish preschool
settings
Malin Nilsen
23rd EECERA conference: Value, Culture and contexts – Tallinn, Estonia - 2013