- Home
- About
- Find staff
- Ewa Skantz
Ewa Skantz
-
Villkor för lärares och forskares deltagande i ett praktiknära forskningsprojekt om professionell digital
kompetens
Ewa Skantz Åberg, Pernilla Karlsson, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Sara Tordebring, Pia Williams, Gunilla Wollmer
Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis - 2023 -
Digitaliseringen av skolväsendet är inte
valbar!
Anna-Lena Godhe, Eva Wennås Brante, Sylvana Sofkova Hashemi, Petra Magnusson, Lisa Molin, Ewa Skantz Åberg, Linnea Stenliden, Eva Svärdemo Åberg, Anna Åkerfeldt
TIMDA – Text, information och multimodalitet i den digitala eran - 2023 -
Förskolebarn och lärare skapar magi på många
sätt
Ewa Skantz Åberg
Timda - Text, information och multimodalitet i den digitala eran. Blogg - 2023 -
How to analyse and talk about lingering, perhaps non-apparent, change in classroom practice? Designing ghost stories with several modalities and digital resources - a challenge of bridging curricular goals
(Roudtable)
Sylvana Sofkova Hashemi, Petra Magnusson, Ewa Skantz Åberg, Anna Åkerfeldt
ARLE SIG TALE Symposium: Continuity/change—technology and literacy education, 19–22 June 2023, Helsingborg, Sweden. - 2023 -
TPACK i rörelse – från normativ till situations-specifik
kunskap
Ewa Skantz Åberg
TIMDA blogg - 2022 -
Revisiting the situated perspective of TPACK context in teacher-researcher
reflections
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Pia Williams, Apostolia Roka
DIALOGUE, DIVERSITY AND INTERDISCIPLINARITY IN THE FIELD OF LEARNING AND INSTRUCTION, BOOK OF ABSTRACTS, SEPTEMBER 7– 9 2022, BELGRADE - 2022 -
Nordisk barndom sett i ljuset av den snabba digitala
utvecklingen
Ewa Skantz Åberg
TIMDA Text, information och multimodalitet i den digitala eran - blogg - 2022 -
Digital storymaking – a powerful pedagogic approach in the Swedish preschool
class
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson
In K Kumpulainen, A. Kajamaa, O. Erstad, Å. Mäkitalo, K. Drotner, S. Jakobsdóttir (Eds.). Nordic Childhoods in the Digital Age: Insights into Contemporary Research on Communication, Learning and Education - 2022 -
Teachers’ professional digital competence: an overview of conceptualisations in the
literature
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Pia Williams
Cogent Education - 2022 -
Teachers’ collaborative reflective discussions on technology-mediated teaching: Envisioned and enacted transformative
agency
Annika Lantz-Andersson, Ewa Skantz Åberg, Apostolia Roka, Mona Lundin, Pia Williams
Learning, Culture and Social Interaction - 2022 -
Socioculturally-informed Interaction Analysis (SIA): Methodology and theoretical and empirical contributions of an emerging research program in early childhood
education
Cecilia Wallerstedt, Anne Kultti, Pernilla Lagerlöf, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Malin Nilsen, Louise Peterson, Ewa Skantz Åberg, Niklas Pramling
International Research in Early Childhood Education - 2022 -
Transformative agency in teachers’ reflections on competence for teaching in digitalized
classrooms
Ewa Skantz Åberg, Apostolia Roka, Mona Lundin, Pia Williams, Annika Lantz-Andersson
The 19th Biennal EARLI conference for research on learning and instruction , Gothenburg, Sweden. Book of abstracts, p. 25 - 2021 -
Vad är digital
bildning?
Ewa Skantz Åberg
TIMDA blogg - 2021 -
Teachers' professional digital competence: A collaborative
model
Ewa Skantz Åberg, Apostolia Roka, Pia Williams, Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson
NERA conference, Hope and Education - 2021 -
Små barns digitala textkompetenser och förskolans
roll
Ewa Skantz Åberg
TIMDA blogg - 2021 -
Lärares många kompetenser i en digitaliserad
undervisning
Ewa Skantz Åberg
TIMDA blogg - 2020 -
Kollaborativt berättande med interaktiv skrivtavla i förskoleklassen – en multimodal
historia
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson
Forskning om undervisning och lärande - 2020 -
Lärare har digital kompetens men varierad tillgång till tekniken - Förskoleklassens olika
förutsättningar
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Pia Williams
Skolporten - 2020 -
Developing a model for teacher professional digital
competence
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Ewa Skantz Åberg, Pia Williams
The 18th Biennial EARLI Conference, 12-16 August 2019, Aachen, Germany. Book of abstracts, s. 409 - 2019 -
Adekvat digital kompetens - ett svårfångat
begrepp
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Skolverket.se - 2019 -
Digitalt berättande i förskoleklassen behöver lärarens
stöttning
Ewa Skantz Åberg
Skolverket - 2018 -
Children's collaborative technology-mediated storymaking: Instructional challenges in early childhood
education
Ewa Skantz Åberg
2018 -
Intersubjectivity and aesthetic judgements in young children's narration with an interactive
whiteboard
Ewa Skantz Åberg
EECERA 27th conference, Early childhood education. Beyond the crisis. - 2017 -
‘Horrible or happy – we’ll have a little grey now’: aesthetic judgements in children’s narration with an interactive
whiteboard
Ewa Skantz Åberg
International Journal of Early Years Education - 2017 -
Children’s digital storymaking - The negotiated nature of instructional literacy
events
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson, Niklas Pramling
Nordic Journal of Digital Literacy - 2015 -
'I think it should be a little kind of exciting': A technology-mediated story-making activity in early childhood
education
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson, Niklas Pramling
Understanding digital technologies and young children - 2015 -
A technology-mediated story-making activity – an instructional task with an explorative
approach
Ewa Skantz Åberg
25th EECERA annual conference: ‘Innovation, Experimentation and Adventure in Early Childhood' - Barcelona, Catalunya, Konferensbidrag - refereegranskat abstract 2015 - 2015 -
'Once upon a time there was a mouse':children's technology-mediated storytelling in preschool
class
Ewa Skantz Åberg, Annika Lantz-Andersson, Niklas Pramling
Early Child Development and Care - 2014 -
Barns berättande med digital teknologi En redskapsmedierad lärandeaktivitet i en
förskoleklass
Ewa Skantz Åberg
Konferens: Forskning, utbildning och lärande i mångfaldens förskola. Malmö Högskola. 2 oktober 2014, 2014 - 2014 -
Children's story making with digital technologies: Tool-mediated activities in a preschool
class
Ewa Skantz Åberg
2014 -
The negotiated nature of a tool-mediated story-making
activity
Ewa Skantz Åberg
66th OMEP World Assembly and International Conference, July 2014, Cork, Ireland. Children’s Cultural Worlds, Konferensbidrag - refereegranskat abstract 2014 - 2014 -
Children’s storytelling activity with digital
technology
Ewa Skantz Åberg
23rd EECERA conference: Value, Culture and contexts – Tallinn, Estonia, Konferensbidrag - refereegranskat abstract 2013 - 2013